Wednesday, February 10, 2016

Quick update on ears

We spent this morning with our favorite ENT.  Well, as with everything with Thomas nothing is cut and dry.  I will take this morning as good news as we do not need another surgery at this time!!! Yay!! She had me scared for a minute.  Apparently, his right ear isn't thrilled that the tube is still there and has created a build up of granulated tissue around the tube.  The build up can get so bad that it will clog his tube and create a loss of hearing.  So, we cleaned it up, performed a hearing test and got more drops to try to keep it under control the best we can. 

Good news, he can hear now and we don't need surgery right now!!!

2 comments:

  1. Bonjour je suis française, je m'appelle Elise, mon mari est jérôme et nos fils Théophile 12, Thomas 10 et notre fille s'appelle Ellyne elle est née le 27/09/2010. Quand je lui ai parlé de Thomas, elle n'en revennait pas.Nous lui avons découvert un stilling duane bilatérale de type I, comme Thomas. Après avoir trouvé votre blog, je me presse de faire les examens nécessaires car elle a déjà eu des problèmes aux oreilles, une splénomégalie (rate d'adulte à 2 ans a peine) et pour finir des problème intestinaux depuis la naissance.Elle s'est faite opérer des yeux pour pouvoir lire a l'école. Je suis très heureuse de connaitre Thomas et je viens régulièrement prendre de ses nouvelles.
    Vous pouvez nous contacter par mail si vous le souhaitez

    ReplyDelete